Değerli Veli ve Öğretmenlerimiz;
Bu bilgilendirici içeriğimizde Okul Başarısını Arttırma Özel Hedefimizi ele almak istedik. Bu doğrultuda faydalanabileceğiniz önemli bilgileri sizler için derledik. İyi okumalar!
OKUL BAŞARISINI ARTTIMA- VELİLER İÇİN
Okul başarısını artırmada aileye bağlı faktörler;
Ø Temel ihtiyaçların karşılanması,
bu unsurların toplamı çocuğun başarısında etkilidir.
Okul Başarısını Arttırmada Ailelere Düşen Görevler:
Temel İhtiyaçların Karşılanması:
Bireyin beslenme, barınma, giyinme gibi temel fizyolojik ihtiyaçlarının ihmal edilmeden karşılanması ve sağlık taramalarının düzenli yapılması gerekmektedir. Fizyolojik ihtiyaçlarının yanında, ait olma, güvende hissetme, sevilme, ilgilenilme, saygı görme ve kabul edilme gibi psikolojik gereksinimlerinin görmezden gelinmemesi ve desteklenmesi gerekmektedir.
Çocuğun Eğitim Hayatına Katılım:
Okul-aile ilişkileri başarının temel gerekliliklerindendir. Herhangi bir olay gerçekleşmeden okulla periyodik iletişim kurma ve bunu sürdürme atılması gereken ilk adımdır.
Çocuğun Evde Eğitimini Destekleme:
Çocuğun ders çalışma sürecinde desteklenmesi, çocuk için evde öğrenme ortamı yaratılması, ev ödevlerinin izlenmesi, kontrolü ve yardım edilmesi, çocuğa çalışmasıyla ilgili dönüt verilmesi, takdir edilmesi gerekmektedir.
Çocuğa Yönelik Gerçekçi Beklentiler:
Beklenti başarı için başlangıç bileşenidir. Bu hususta beklentilerin gerçekçi tutulması gerekmektedir. Ayrıca çocuğun akranlarıyla ya da kardeşleriyle kıyaslanmaması, kendi içinde bir başarı değerlendirmesi oluşturulması önemlidir.
Çocuğun Gelişim Süreçlerinin Desteklenmesi;
Çocuğun doğumundan itibaren gelişim düzeyine uygun görevleri yerine getirmesi için fırsatlar yaratılmalı, dönüt verilmeli, destek olunmalı ve takdir edilmelidir.
Anne-Baba Tutumları:
Ağırlıklı olarak otoriter, ilgisiz, aşırı koruyucu ve demokratik olarak sınıflandırılan aile tutumları bireyin gelişiminde etkilidir. Baskılanan, korkutulan ya da aşırı derecede korumacı yaklaşılan bireylerin bağımsız bir kimlik oluşturması düşünülemez.
Ergenlik dönemini tanıyın, çocuğunuzun sağlıklı bir kimlik geliştirebilmesi için yanında olun. Sizin istediğiniz geleceği değil, kendi istediği ve planladığı geleceği yaşamasında destekçi olun.
Başarı öğrenci, öğretmen ve ailenin ortak ürünüdür. Bu nedenle ailenin çocuğunu desteklemesi ve öğretmenleriyle işbirliği yapması önemlidir!
OKUL BAŞARISINI ARTTIRMA- ÖĞRETMENLER İÇİN
Okul başarısı, bir öğrencinin öğrenme hedeflerine ne ölçüde ulaştığını gösteren akademik sonuçları tanımlar. Genellikle sınavlar, sürekli değerlendirmeler ve not ortalaması ile ölçülür.
BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Öğrenciden Kaynaklanan
Zekâ düzeyi
Gelişimi
Duygusal, ruhsal özellikleri
Motivasyonu
Aileden Kaynaklanan
Anne – babanın tutum ve davranışları
Eğitim ve disiplin anlayışı
Okuma ve öğrenme motivasyonu
Okul Ortamı:
Öğretmenin tutum ve davranışları, ders programı ve öğretim yöntemleri
Bireysel nedenler:
Motivasyon
Zeka
Gelişim Durumu
Duygusal, Ruhsal Özellikleri
Okul Başarısını Arttırmaya Yönelik Öneriler
Öğretim yönteminin öğrencilerin özelliklerine, anlatılan konuya ve derse göre ayarlanmalı
Öğrencinin birden fazla duyu organına hitap etmesine özen gösterilmeli, çeşitli araç gereç kullanarak öğretim canlı kılınmalı, öğrencinin aktif katılımı sağlanmalı
Doğru davranışın pekiştirilmesi ve ödüllendirmesi yoluyla öğrencide öğrenme isteği ve hevesi uyandırılmalı
Okul ve aile ortamında bireyler arası ilişkilerin düzenli, huzurlu ve sağlıklı olması, çocuğun sevgi ve güven içinde büyümesi, çocuğun kendisini geliştirmesi için fırsat sağlanmalı
Güven duygusu hisseden çocuk sınıf içindeki uyumunda olduğu kadar ders başarısında da gelişme gösterir bu yüzden güven ortamının sağlanmalı
Başarılı bir öğrenme ortamının oluşturulması büyük ölçüde iyi bir öğrenci öğretmen diyalogunun oluşmasına bağlıdır.
Öğrencinin bireysel özelliklerini tanıyan, başarısı nedeniyle sınıf içinde onun gururunu okşayan, başarısız olduğunda destek gösteren öğretmen çocuğun ders başarısını etkiler
Öğretmenin öğrencileri ayrı ayrı tanımaya çalışması, Farklı potansiyele sahip bireyler olarak kabul etmesi ve değerlendirmeleri bu ölçüye göre yapması
Yaparak yaşayarak öğrenme modeli ile öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanması bu sayede öğrencilerin başarıya ulaşmaları sağlanarak sorumluluk sahibi bireyler olmalarına yardımcı olunması
Düzenli ve verimli çalışma alışkanlığı edinmelerine yardımcı olunması
Gençler akademik yönden başarısız olsa bile onların özel yeteneğinin, ilgi alanları olduğu göz önünde bulundurulması bu konulara zaman ayrılması
Teşekkür Ederiz.
Okul Rehberlik Servisi